Oscar med c

En liten kille i typ 6 års åldern kommer traskande genom tunnelbanevagnen. Han stannar till och tittar ganska länge på mig. Till slut sätter han sig mitt emot och pratar med mig.

Pojke: Får jag fråga vad du heter söta fröken?
Jag: Va? Hahaha. Jag heter Micaela. Vad heter du?
Pojke: Oscar, med c.
Micaela: Hej Oscar med c.
Pojke: Hej Micaela. Jag gillar din mössa, den har samma färg som min kanin.
Micaela: Jaha, vad mysigt. jag hade också en kanin när jag var liten.
Pojke: Inte mysigt! Min kanin är död!
Micaela: Oj.. Nej usch vad tråkigt. Men vet du? Det är min kanin också.
Pojke: Är den?
Micaela: Ja... Sen typ 15 år tillbaka..
Pojke: Oj vad länge! Stackars dig.
Micaela: Haha tack vännen, vad snäll du är.
Pojke: Mmmmm... Din mössa är fin... Väldigt fin.. Precis som Putte...Väldigt fin..
Micaela: Du skulle gärna fått min mössa, men den är nog för stor för dig.
Pojke: NEJ!!! Mamma har sagt att man får löss av andras mössor!
Micaela: Hahahaha. Ja det är sant, skulle ju inte vilja smitta dig med mina löss.
Pojke: Tack. Men du är söt, så dina löss är nog söta.
Micaela: Haha du är ju fantastisk. Hade du varit 20 år äldre så hade jag gift mig med dig direkt.
Pojke: Hade du!?
Micaela: Lätt! Men säg det inte till någon vuxen är du snäll, det kan låta lite konstigt...
Pojke: Det blir våran lilla hemlighet. Hej då Micaela, ta hand om din Putte-mössa.
Micaela: Hej då Oscar!

Sen gick bara. Min nya idol Oscar, så jäkla cool.


Kommentarer
G

Definitionen valp får ny innebörd.

Svar: Hahahah ussssch! :) Han är inte min valp, han är bara bäst. du borde känna dig hotad ;)
Micaela Nilsson

2012-12-20 @ 12:21:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0