Rullan går

Idag åkte jag tunnelbana med en kille som hade med sig en skrivbordsstol att sitta på. Mitt i rusningstrafik så satt han där i godan ro medans merpaten medpassagerare fick stå.

Först blev jag alldeles imponerad och en smula ilsken över att jag aldrig själv kommit på denna briljanta idé. Sen förstod jag dock att det nog finns en anledning att det inte händer alltför ofta.
Så fort tåget bromsade in lite eller gasade upp (det vill säga typ hela tiden) så började han rulla omkring okontrollerat i vagnen, in i alla runt omkring honom.
 
Det såg ut som någon slags tunnelbanebowling.
 
Inte så uppskattat av medpassagerarna, men otroligt underhållande jag lovar!
Det kan hända att jag skrattade lite tyst (högt) för mig själv (och alla andra på tåget), och att folk runt omkring log (stirrade ilsket) mot mig.
Speciellt när jag inte kunde låta bli att utropa "striiiike" den gången han rullade in i flest.
 
Folk är så känsliga...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0