Chillspindeln Freddie

Låt mig presentera Freddie, vår nya husspindel!
 
Såhär började det hela:

Micaela kliver in genom dörren till det ryska minipalatset. Samira kommer ut ifrån köket och ställer sig med händerna på ryggen, huvudet på sned och ser vääääldigt oskyldig ut.
 
Samira: Duuuuuuuuuuu?...
Micaela: Ohoh, vad är det nu?
Samira: Neeej inget farligt, bara mysigt.
Micaela: Jaså? Det tror jag vad jag vill om.. Spell it out!
Samira: Exakt huuuur rädd för spindlar ä du? (drar i tröjan som ett litet barn och fladdrar med ögonfransarna)
Micaela: Åh nej, inte igen!
Samira: Nej, det här är annorlunda!
Micaela: Var bor det lilla äcklet?
Samira: Det tänker jag inte säga förrän jag har förklarat situationen, jag vill inte att du gör något förhastat!
Micaela: Jag kanske gör något förhastat med dig..
Samira: Skärp dig. Är du väldigt rädd?
Micaela: Nej, jag är inte rädd men jag tycker att när man har så enorma spindlar som vi har, då är de jävligt äckliga!
Samira: Plus att du är rädd för att de ska springa in i din mun när du sover?
Micaela: Jaja, håna mig bara! Men erkänn att det vore sjukt äckligt!?
Samira: Men det behöver du inte vara rädd för här. Han har sitt eget krypin!
Micaela: I närheten av min säng?
Samira: Nej, nej! Han har ett gigantiskt nät på sitt eget lilla ställe!
Micaela: GIGANTISKT!?!?
Samira: Han har jobbat på bra kan man säga, när jag såg det första gången för typ 3 veckor sedan var det ganska litet.
Micaela: Har du vetat om honom i 3 veckor utan att säga något!?!?!?!?!
Samira: Kan du klandra mig, jag visste ju att du skulle skrika på mig. (Ser ledsen ut och fladdrar med ögonfransarna.)
Micaela: Du det där funkar inte på mig, Guldlock! Han får flytta ut på fönsterbrädan med Melker, Alva och Goliat!
Samira: Neeeeeej, det är kallt ute! Han är tam ju!
Micaela: Tam? Har du tämjt en spindel?...
Samira: Ja. Vi har blivit kompisar han och jag. Första gången jag såg honom så flydde han på en sekund. Nu kan jag vara och vifta precis brevid honom och han bryr sig inte! Han är en chillspindel. Bra va?
Micaela: Förväntar du och din chillspindel er en applåd? Kan jag få se honom nu?
Samira: Ja okej då. Men var snäll! (Öppnar skåpet under diskbänken) Tadaaaaa!
Micaela: Åh fy..
Samira: Men kolla vad tam och orädd han är! (Viftar med handen) världens chillaste spindel!
Micaela: Hmmm.. Ja faktiskt.. Lite coolt är det ju... Men varför är han så stilla tror du?
Samira: Han kanske är en hon och ligger och ruvar.
Micaela: Ursäkta!?
Samira: Ehh nej.. Såklart inte. Jag skoja bara hehe...he..he..
Micaela: Jag tänker inte ta hand om några ungar det ska du ha klart för dig.
Samira: Får jag behålla honom!?
Micaela: (Suckar) Jaaaa, du får väl det då. Men bara för att det är kallt ute.
Samira: Du är bäst!
Micaela: Vad heter han då?
Samira: Jag kallar honom Freddie, för han ger dig mardrömmar som Freddie Kruger, muahaha!
Micaela: Skit kul..
 
Så nu är vi en lycklig liten familj.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0