Bäbisar är vi allihopa.

Samira strosar runt här hemma inlindad i ett vitt lakan.

Micaela: Åååhhh du är så fin! Du ser ut som..
Samira: Som en Kerub, ja, jag vet!
Micaela: Ehhh.. Jag tänkte mer en grekisk gudinna, men okej.
Samira: Jaha... Förresten, är det därför?
Micaela: Va?
Samira: Är det därför jag kan komma undan med saker? Jag kan säga vad jag vill och vad jag tycker, men ingen blir arg. Är det för att andra ser ut som bitchar medans jag ser ut som en oskyldig Kerub.
Micaela: Men du ser inte ut som en Kerub!
Samira: Joho! Jag är kort, knubbig, och lite krullig. Så det så!
Micaela: Men du är fan inte oskyldig...
Samira: Ska du säga! Du kan ju inte komma undan med sådant alls. Folk blir arga på dig för du ser inte ut som någon Kerub, du ser ut som en sån där bäbisdjävul som finns på kondompaket!
Micaela: Det känns skönt att ingen av oss ser ut som en vuxen kvinna utan som barn i alla fall..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0