Klamydia?

Idag är internationella klamydiadagen. Det lärde jag (Micaela) mig den hårda vägen, eller ja kanske inte den hårdaste vägen, men hårt nog.
 
Jag klev in på barnmorskemottagningen idag i ett helt annat ärende och möts av en gigantisk skylt med texten "Internationella klamydiadagen, kom och prova dig hos oss!" Jag reagerar inte ens utan tänkte bara "självklart, enda dagen jag går hit, typiskt mig."
 
Jag sätter mig i provrummet tillsammans med tre andra tjejer i min egen ålder som ser lite smånervösa ut. Barnmorskan kommer ut och säger "Micaela? Du kan följa med här nu." Man riktigt ser hur de andra tjejerna tänker "Oj, de kallar in henne vid namn, det där kan inte vara bra" och ser extremt ångestfyllda ut när jag går förbi.
 
En liten stund senare kommer jag ut igen och tjejerna sitter kvar. Jag är rätt så upprörd och irriterad när jag går förbi dem och jag gissar att det syns på mig, för alla tre tjejerna spärrar upp ögonen och ser helt och hållet livrädda ut! Deras blickar var extremt underhållande, jag var tvungen att stanna och skratta högt när jag kom ut därifrån.
 
 
Men allvarligt talat så är det såklart superbra att det är så snabbt och enkelt att testa sig, det är lätt värt det så att vi inte sprider massa sjukdommar vidare, hoppas fler testar sig!
Så nu har jag varit lite politiskt korrekt också, plötsligt händer det.
 
 
Följ min blogg med Bloglovin


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0