Krig!

 
Låt mig presentera Goliat! Det har varit mycket husdjur och spindlar på sistonde, och det kan ju vara mysigt, men nu är min gräns nådd!
Det finns en anledning till att den heter Goliat, det syns inte så bra på bilden men han är verkligen helt enorm! Vi var tre personer för att jaga rätt på honom igår, eller jaja jag (Micaela) skrek mest, det är Samira som är butchen i förhållandet och faktiskt fångade honom.
 
Visst att spindlar finns men när de är så stora och har taggar som den bits med och springer genom köket i 50 centimeter i sekunden så är det inte kul längre. Nu bor Goliat i en burk i köket med folie över (med hål i såklart, vi är inga barbarer). Innan vi släpper ut han så ska vi visa våran hyresvärd hur stora spindlar vi faktiskt har och böna och be att han ska fixa det spruckna kaklet i badrummet för det är där de "små" rackarna kommer ut.
 
Jag var helt skakad efter jakten och lade mig i sängen för att varva ner med lite webtv i mobilen. Då när jag ligger där i mörkret och kollar så springer en yttepytteliten babyspindel över displayen på telefonen. Jag är fan förföljd av dem!?
 
Nu är det krig!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0