Mäklaren.

Jag (Micaela) är tillbaka i Dalarna igen. Passar på när jag har mycket ledigt ifrån jobbet.
Imorse vid 08:30(okristligt tidigt om man är ledig) skulle en mäklare komma hem till mina föräldrar och värdera huset. Jag svor väldigt mycket över min förlorade sömn, då sa min mor bara "Äh, du kan väl ligga. Det gör väl inget, så länge du inte sover naken så spelar det väl ingen roll?"
 
Detta var vad som då utspelade sig i mitt huvud:
Min mor och mäklaren kliver in i rummet där jag ligger och sover. Jag sover som vanligt stendöd med vidöppen mun.
 
Mor: Ja, detta är det andra sovrummet på nedervåningen.
Mäklaren: Helt okej tapeter och golvmattan är det inga fe.... Vad är det där?
Mor: Det är bara min dotter!
Mäklaren: Okej.. Ingår hon vid en eventuell försäljning?
Mor: Haha..Nääääee!... Eller, ökar hon värdet kanske?
Mäklaren: Låt oss se. Hmm. Lite kantstött är den allt. En liten renovering skulle definitivt vara på sin plats. Och du kan se här runt den norra ingången hur fukten sprider sig långt och mycket, det kommer definitivt att krävas en dränering. Det ser inte bra ut det här..
 
Hur kul det än skulle vara att ligga där på lit de parade när mäklaren kom så hoppade jag det och gav mig ut och motionerade lite istället.


Kommentarer
G

Hahaha du som är så graciös när du dreglar o sover me öppen mun;)
Har en schysst bild från borlängetiden när du o Dennis somnat båda två med öppen mun i min soffa. Kanske skulle gräva lite i arkivet...

Svar: Åh gud. Ja i det där arkivet verkar ju både det ena och det andra finnas har man ju fått erfara hhrrrmm.. ;)
Micaela Nilsson

2012-09-27 @ 14:34:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0