Tjenixen

Cha cha bloggen! The rockstar here! Jag tänkte berätta lite om mitt långa liv som rockstjärna. Jag föddes i Stockholm 1949, gick i skola och allt sånt shit. När jag var 24 år flyttade jag till new york för att söka lyckan. Jag hade spelat gitarr sen jag var en liten pöjk, så jag letade ju såklart spelkompisar där. Jag träffade en snubbe som hette Saul Hudson, mer känd som Slash från Guns n roses. Vi började spela lite ihop på nån vind på nån bakgata i mörkaste NY. Tillsammans åkte vi in på drogernas farliga bana, vi insåg inte från början vilka konsekvenser det hade, jag är för övrigt ren idag. Han var den som presenterade mig för en kille som hette Frank Carlton Serafino Feranna Jr. Han har nu bytt namn till Nikki Sixx då han ville bli av med sin fars namn, han var tydligen inte så snäll men det är en annan historia. Vi var nu alltså två gitarrister och en basist, men vi behövde en trummis. Vi hittade en annons i The Rolling Stone som nån hade skrivit att han skulle göra vad som helst för att lyckas. Vi ringde upp honom men en viss Gene Simmons hade tydligen hunnit före. Det var då Nikki träffade Tommy Lee som spelade med oss ett tag tills grabbarna blev sura på mig och kastade ut mig. Jag var ensam och nerknarkad. Jag gick på audition för kiss, men när jag spelade kom nån jävla snubbe och drog ur min gitarr och börja spela själv, han hette visst Ace Frehley och fick ju självklart vara med och inte jag. Nej jag bara skojade, det är jag som var den där jävla snubben, det är första gången jag går ut med att jag egentligen är svensk. Jag spelade med kiss tills jag slutade där, körde lite solo och med frehleys comet, mitt eget band. 1996 blev det reunion med kiss, vi släppte en skiva och spelade lite, sen slutade jag igen. Sen har jag kört solo och så och så är väl livet nu. So This is Ace Frehley guestbloging on some freaking shitblog. Nejdå, inte shit kanske. Men nu är jag tillbaka i Sverige.

I'm back, back in the Stockholm groove!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0