Gammal, näe var får du det ifrån?

Äldre kvinna1: Det är så jobbigt när det är fullt på tunnelbanan så att man inte kan sitta ner. Jag får så ont i knäna av att stå.

Äldre kvinna2: Precis! Och balansen är ju inte alls som förr heller, man är ju knappast någon ungdom längre. Det är otäckt att stå, för om man ramlar kan man ju enkelt bryta sig.

Vänlig ung kille: Vill någon av er ha min sittplats? Jag har inget emot att stå.

Äldre kvinna1: Ursäkta mig!? Nej vet du vad grabben, man erbjuder gamlingar sin sittplats på tunnelbanan, ser vi gamla ut menar du?

Vänlig ung kille: Eeehh näe..?

Äldre kvinna 2: Dagens ungdom är så fräcka. knappt torra bakom öronen och tror de är bättre än oss!
 

Bittra gamla damer, gotta love them.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0