Nördarnas kung.

Min pojkvän är en stor tv-spelsnörd, inget ont sagt om det, jag är ju som sagt en sådan själv.
Men ibland blir jag faktiskt fascinerad (och kanske en smula oroad?) över hur långt det kan sträcka sig.

Han håller på att spela igenom en spelserie just nu. En serie där man själv kan påverka väldigt mycket vad som händer, beroende på vad man säger och hur man hanterar olika situationer.
På så vis kan man även påverka vilka relationer man har till folk, dvs man kan flirta och få till förhållanden om man spelar sina kort rätt. Allt detta upplevde jag som extremt humoristiskt när jag hörde om det, att han satt och funderade över "vilken tjej som är bäst att ligga med". För hur nördig jag än är så är det ändå trots allt ett spel, jag förstår inte varför man lägger ner så mycket tid på att fundera över det.
 
Sen insåg jag hur extremt utbrett det är, vilken stor grej det är för många nördar. Daniel har seriöst suttit och läst på forum om tjejerna, där folk har staplat upp + och - om dem. Om vem som man har hetast sex med, vem som är mest lojal, vem man har mest nytta av, vem som man håller fast vid en länge, och vem som försvinner ur spelet så man har chans att skaffa sig en ny om man träffar någon bättre(?).
 
Jag skrattar fortfarande gott åt detta, men jag undrar -är jag naiv? Borde jag känna mig oroad när jag kommer hem till min pojkvän och han studsar exalterat upp och ner i soffan över vem han lyckats få ihop det med i spelet den dagen?

Nej, jag känner att jag nog kan vara rätt lugn, för han har ju faktiskt inte bara en tv-spelsflickvän utan en riktig flickvän också, vilket borde göra honom till lite av en kung på dessa nördforum, så jag tror nog han kommer vara rädd om mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0