Jag ska skaffa fågel.

Idag när jag stod och putsade våran badrumsspegel ganska hårdhänt så insåg jag att när det gnislade till så lät det precis som en högljudd fågel (jag är uppväxt i ett minizoo, jag lovar jag har hört många parakiter, underlater och papegojor i mina dagar).
 
Medans detta hände så stod jag och tvingades lyssna på när grannens unge i vanlig ordning spelade piano (slår på tangenterna aggressivt flera timmar om dagen), och en ondskefull plan började ta form i mitt huvud.
 
Det är inte socialt accepterat att gnälla på ett barn som spelar instrument, det är irriterande något så djävulskt för grannarna, men man håller käften om det.
Lite samma sak är det med fåglar. Man kan störa sig vansinnig på det där eviga kvittrandet, men man kan inte säga så mycket om det, folk måste få ha fåglar.
 
Så nu funderar jag på att stå och gnida spegeln dagarna i ända för att hämnas på deras  eviga plinkande!
 
Självklart kommer de väl fatta piken!
Eller?..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0