Tågnöje.

Sitter på tåget hem och har smskurs med min vän Nicke om hur man vinner på Monopol. Lär han sådana här grundläggande saker som: "Ge fan i att tänka med hjärtat och bara köpa ditt älskade Södermalm, då är du fucked. Ska du vinna måste du håva in de stora cashen! Tänk som ett riktigt kapitalistsvin och ha hotell på Norrmalmstorg!"

Ni vet, sånt basic.

Kanske i och för sig borde hänvisa honom till min mamma. I julas när vi spelade så nöjde hon sig inte med att göra oss bankrutt, hon köpte upp precis allt vi ägde och gav sig sig inte förrän hon ägde rubbet och hade totalt världsherravälde. Det känns tryggt, att hon njöt av att se sina barn och man kräla i smutsen. Nåväl, ska inte döma, jag hade gjort samma sak. Jag bråss ju på henne.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0