Öppet brev till han på det guldkantade molnet.

Hej Gud,

Om du läser detta (vilket jag antar att du gör, jag menar vad mer kan det finnas att göra i himlen än att läsa bloggar?) så vill jag bara be om en liten sak.

Du är säkert medveten om att det kräkts ner en del snö över Stockholm, (kanske övriga Sverige också, du har bättre överblick än jag) och snö är inte min favoritgrej alltid. Rätt sällan faktiskt.
MEN jag fattar att du måste ge oss snö, det hör hela den här så kallade vintergrejen till och så vidare.

Så jag uppskattar att du gav oss den under en vecka då jag faktiskt inte är i behov av att använda bilen. Det tackar jag ödmjukast för. Verkligen.

Vidare tänkte jag be dig om en tjänst. Min bil är otroligt inplogad och översnöad och allmänt jättekall, så om du kan fixa att snön smält bort tills på måndag när jag ska använda bilen igen, så vore jag jättetacksam.

Jag antar att det räcker med 3 dagars notis för att du ska kunna fixa en värmebölja?

Och ja, när värmeböljan ändå är igång så kan den väl lika gärna stanna till, låt oss säga.. Oktober? Det borde väl inte vara något problem?

Tack! High five på den!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0