Welcome to Hudik punk!

På väg upp till Hassela för att jobba där över helgen.
För att ta mig dit så är det först tåg, sen buss, sen taxi och sen vanlig bil. Är det världens ände jag ska till? Jag misstänker det.

Nu har jag betat av tåget och sitter på bussen. När jag klev på bussen så plockade busschauffören upp en penna för att göra en krumilur på min biljett. Efter att han i 30 sekukder frenetiskt försökt lyckas med en uppenbart krånglande penna så säger jag skämtsamt: "Icke fungerande pennor, mycket jobbigare blir det inte!" Busschauffören stelnar till och tittar på mig med smala springor till ögon och svarar: "Jag förstår väl att det är sånt som förstör en dag för er där i Stockholm, men här i Hudiksvall så har vi större problem än så!"
Då jag inte ville jämföra problem med honom gick jag bara lugnt och satte mig.

Och här sitter jag nu. Leker med tanken att ropa fram till honom att bussen rasslar nåt så djävulskt här bak. Men då kastar han väl en björnsax på mig..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0