Min vän, tågrånaren



Jag har seriöst världens roligaste vänner!

En kär vän till mig har skojat (trodde jag) om att försöka lyckas ha lösmustasch på sitt körkort. Jag skrattade mest och rykte på axlarna, trodde aldrig det skulle gå. Men häromdagen så trillade den här bilden in på min mail, haha!

Han lyckades!? Blondt hår och svart mustach är tydligen inget problem för transportstyrelsen, skönt att veta. Förövrigt ser han ut som en tågrånare i vilda western om ni frågar mig.

Jag är så glad att han lyckades för ni ska veta att han lagt ner mycket tid på detta. Han har gått till en riktig perukmakare och köpt en mustasch av riktigt hår, en väldigt feminim men trevlig herre hjälpte honom att välja ut den som han trivdes bäst i.
Sedan var det den lilla detaljen att mustachen var röd, men det stoppade inte min vän. Han köpte hem hårfärg och färgade seriöst mustaschen hemma i badrummet. Sen så beklagade han sig för mig om att han köpt en ljusbrun färg och resultatet blev nästan svart, haha. Underbart hur viktig denna mustasch varit för honom under några veckor nu.

Roligt också att när han skulle hämta ut körkortet så fick han argumentera med damen bakom disken i 20 minuter innan hon lämnade ut det inte på grund av bilden, den var tydligen inget problem(!?) utan för att hans namnteckning var olik den på körkortet, haha!

Jag tycker detta är hysteriskt roligt, ser med nöje fram emot att höra om allt strul som han kommer ha med det där kortet framöver. Han får ju kallt räkna med att aldrig bli insläppt på krogen igen.
 
Men det är kul!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0