Nytt på boendefronten, önskan om att vara lesbisk.

Nu är vi lite bittra got folk. Vi sitter på kökssoffan i vårat lilla palats och spottar och fräser, men också mellan varven skrattar åt våran egen bitterhet.
Fast precis i skrivandets stund så börjar Samira sitta och slå en mortelstöt av sten hårt i handflatan, så vi är nog mest irriterade. Faktiskt.
 
Vi blir ju som sagt hemlösa snart. Så idag så traskade vi över till en lokal hyresvärd på våran gata för att fråga om de hade något att erbjuda oss.
Det första vi blev tillfrågade var om vi var ett par. Vi trodde att hon frågade bara för att undvika någon pinsam situation, så vi svarade pedagogiskt att vi inte har en sådan relation, utan att vi är vänner som bor ihop.
Dumt gjort..
 
Tydligen så får man bara lägga ihop sina inkomster om man har en "kärleksrelation"!? Så för att vi inte ligger med varandra så måste vi söka boende bara utifrån min låga inkomst som jag får från ett lågavlönat jobb som personlig assistent. Det spelar alltså ingen som helst roll att Samira också har en inkomst och det ser betydligt bättre ut att vi kan ange båda, så vi faktsikt skulle ha en chans att få hyra en 2a eller 3a, nej, nej. Det bryr de sig inte i, så länge som vi inte knullar så räknas bara en av oss.
 
Jag har aldrig känt sig så sugen på att utbrista "Nej men OJ vad lesbisk jag känner mig" och släta av Samira på receptionsdisken som just där och då.

Gruff!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0